Rune Olsø vant finalen i amerikanske Reed Awards, i Atlanta i natt. I konkurransen med flere tusen bidrag gikk Olsø/Blink helt til topps i kategorien «Best Newspaper Ad for Political Campaign».

Reed Awards er Campaigns & Elections prestisjontunge internasjonale prisutdeling for politisk markedsføring på TV, radio og avis. Blant tidligere vinnere er banebrytende selskap som republikanske Jamestown Associates og demokratiske Giarrizzo Campaign Consulting i Washington.

Redaktør i Campaigns & Elections, Shane D’Aprile, sier følgende om prisen:

– Å vinne en Reed Award er en imponerende prestasjon. Tusenvis av bidrag konkurrerer og svært få vinner. Olsø er kjent for å levere eksepsjonelt kreativt arbeid, og jeg er sikker på at vi vil høre mer fra ham i fremtiden.  

Olsø smiler fra øre til øre.

– Dette trodde jeg aldri jeg skulle få oppleve. Konkurransen på dette nivået er knallhard og jeg er virkelig beæret over å nå helt til topps. Å vinne en Reed Award er toppen av hva man kan drømme om innenfor politisk markedsføring. En fantastisk anerkjennelse, som gjør meg ydmyk.

– Annonsene var en del av Trondheim Aps kampanje i 2015, da bedre skoler, trygg eldreomsorg og arbeid til alle var partiets toppsaker. Vi ville gjøre valget til en folkeavstemming mellom to ulike verdistandpunkt, og lyktes langt på vei. Sammen med et lag av dyktige medarbeidere i den øvrige delen av Arbeiderpartiets kampanje-organisasjon, leverte vi resultater vi er stolte av. Å vinne en Reed Award med annonsekampanjen vår er en utmerkelse til alle som utgjorde en del av laget den gangen, sier Olsø.

Olsø vant prisen sammen med Blink Print og Design .

– Vi i Blink er utrolig fornøyde med at annonse-kampanjen vi var med og utforme sammen med Rune Olsø vant finalen i prestisjetunge Reed Awards, sier Espen Lindvåg, daglig leder i Blink.

Prisen ble delt ut i Atlanta.

Winning a Reed Award is an impressive achievement. Thousands of entries compete, and very few make the final cut. Mr. Olsø is known for delivering exceptional creative work, and I’m sure we’ll hear more from him in the future.


Shane D’Aprile – EDITOR CAMPAIGNS & ELECTIONS


KAMPANJEN:

Print Ads © Rune Olsø / Blink